תיק חקירה: איתור בעלי המגרש בלב העיר

מחלקת איתור הנכסים של פוקוס חקירות קיבלה מידע על מגרש ריק שנמצא בין בנינים בעיר מבוקשת במרכז הארץ. בברור ראשוני שערך צוות המחלקה נודע שהמגרש נרכש לפני מלחמת העולם השנייה על ידי יהודי אזרח פולניה.

הערכת העבודה של צוות הבדיקה הייתה שרוכש המגרש נספה בשואה, יחד עם רוב יהדות פולין, ואם יש יורשים הם אינם מודעים לקיומו של המגרש.
מאחר ושם המשפחה לא היה נפוץ במיוחד החלו במחלקת איתור הנכסים לבנות עצי משפחה של מספר משפחות בישראל הנושאות את אותו השם, כאשר המטרה הייתה לאתר בני משפחה  – יורשים חוקיים של המגרש.

לאחר עבודת מחקר הגיעו החוקרים לאיש מבוגר הנושא את אותו השם וסיפר כי בשנות החמישים היתה אשת חברה, רווקה צעירה, שעלתה מפולין לאחר המלחמה לבדה וחיה בתל אביב.
בסריקה של קטעי עיתונות משנות החמישים איתרו החוקרים כתבה בעיתון המדווחת על  ידוענים של אותו העשור. אחד מהם היה שמעון רודי ובת זוגו גברת הנושאת שם משפחה זהה לשמו של בעל המגרש, שעזבו מישראל לאירופה.

שמעון רודי היה ידוע כרודי "כופף ברזל", בריון שהפגין בכיכרות תל אביב יכולת מרשימות של כיפוף ברזלי בנין בידיו – מופע בידור של אותה תקופה.
אותו שמעון רודי מככב בשיר "השכונה" של חיים חפר שבוצע על ידי התרנגולים "לך ותקרא לג'ים ואודי אהרל'ה ושמעון רודי".

צוות החוקרים החל לחפש את שמעון רודי באירופה ומשם מצא כי הוא עזב את אירופה לברזיל ושם נפטר בשנות השבעים.
לאחר חקירה נוספת איתר צוות החוקרים בברזיל את בת זוגו של רודי, בתו של בעל המגרש, אשה בת יותר מ-80 שמתגוררת בברזיל והיא היורשת החוקית של המגרש.

צור קשר

תפריט נגישות