תיק חקירה: גנב במעקב בחברת היי-טק

באחת מחברות ההייטק באזור השרון נערך יום ספורט. בנות החברה מתקשקשות ביניהן על אופנה ובמהלך השיחה עולה כי הבנות פיטרו את עוזרות הבית מאחר ונעלמו מביתן זוגות נעליים. מאחר ומדובר בנשים אנליטיות מיד הועלתה השערה שיש חוט מקשר בין המקרים.
העובדות החלו לבדוק קצת יותר לעומק ונודע כי מדובר בתופעה ומספר נשים נוספות בחברה חוו העלמות של נעלים מביתן. הן פנו למנכ"ל החברה וסיפרו על צרוף המקרים המוזר.

מחלקת היעוץ הבטחוני של פוקוס חקירות מלווה את החברה ביעוץ שוטף בתחומי הביטחון והאבטחה, והטלפון הראשון של מנכ"ל החברה היה אלינו.
את האחריות על החקירה קיבלה מחלקת המבצעים של פוקוס חקירות. חוקרי מחלקת המבצעים גילו בתשאולי העובדות כי הנעליים נעלמו מבתיהן ללא סימני התפרצות. המסקנה הייתה שהנעלים נעלמו על ידי גורם שמשכפל את מפתחות הדירות של העובדות ופורץ לביתן כאשר הוא יודע שהן אינן נמצאות.

תוך תהליך איסוף המידע הצליב צוות החוקרים עשרות עדויות והגיעו לחשוד: עובד החברה, מהנדס מוכשר ומוערך, נשוי ויוצא תפקיד יוקרתי ביחידת מודיעין צה"לית.
על מנת לבדוק את החשד הכנסנו את רונית, אחת החוקרות במשרד, לעבודה בחברה בתפקיד מזכירה. לפני שהיא החלה לעבוד התקינו אנשי המערך הטכנולוגי מצלמה סמויה מעל עמדת העבודה שלה וחוקרי מחלקת המבצעים צפו בצילומי הוידאו בזמן אמת ממשרד סמוך.

יום אחרי שרונית החלה לעבודה בחברה פונה אליה ד' ובתחקור מתוחכם מנסה ל"לדוג" את כתובתה.

עוד יום חולף ובשעות הפסקת הצהריים מבחינים חוקרי פוקוס חקירות שד' ניגש  לשולחן של רונית, לוקח את צרור המפתחות שלה ויוצא במהירות ממשרדי החברה. שלושה מצוותי המבצעים שהמתינו בחניון סמוך פתחו במעקב אחרי ד' ותיעדו אותו נוסע במהירות למרכז העיר ומשכפל את מפתחות הדירה של רונית. צוותי המעקב המשיכו לתעד את הפעילות של ד' עד שחזר למשרדי החברה – שם תיעדו מצלמות הוידאו איך הוא מחזיר את צרור המפתחות לשולחנה של רונית.

בסיום יום העבודה המזכירה החדשה יצאה מהמשרד וצוות העוקבים הופתע לגלות את ד' יוצא במהירות ממשרדי החברה, נכנס למכוניתו ומתחיל לעקוב במכוניתו אחרי המזכירה החדשה, למרות שכבר היתה לו את כתובת מגוריה. הוא לא מודע לכך ששלושה צוותי מעקב ממחלקת המבצעים פוקוס חקירות עוקבים אחריו. ביקשנו מרונית להתעכב בתחנת דלק ונערכנו בחדר המדרגות של הדירה שהושכרה עבורה וגם בה הותקן ציוד צילום משוכלל.

בשלב זה שמו לב העוקבים שד' יוצא במהירות מתחנת הדלק ונוסע לכיוון דירתה השכורה של רונית. צוותי מעקב שהמתינו בסמוך לדירה ובחדר המדרגות בכיסוי הבחינו בד' עולה לדירתה עם המפתח המותאם, כאשר הוא חובש כובע קסקט.

בשלב זה לא נותרה לחוקרי מחלקת המבצעים של פוקוס ברירה והם עכבו את ד' בדירה עד להגעת המשטרה. ד' נעצר על ידי המשטרה ובחיפוש שנערך בביתו גילו השוטרים סליק של כ-250 זוגות נעלי נשים. תיק חקירה נוסף נסגר בהצלחה.

צור קשר

תפריט נגישות