חוקרים פרטיים מהסרטים

דמות החוקר הפרטי היא מוטיב מרכזי בקולנוע ההוליבודי. סאם ספייד, מייק האמר, פיליפ מארלו, ג'ק גיטיס, וולטר נף, הארי לוקהארט הם כולם דמויות של חוקרים פרטיים שעשו לעצמם שם על מסך הקולנוע, אחרי שכבשו את אהבת הקהל כגיבורים ספרותיים. גם שרלוק הולמס, אבי הבלשים הפרטיים, זכה לעבור מהספרים לסרטים במספר רב של גרסאות. גדולי כוכבי הקולנוע זכו לגלם חוקרים פרטיים, ביניהם המפרי בוגארט, רוברט מיצ'ם, ג'ק ניקולוסון, אליוט גולד ואחרים.

הז'אנר של סרטי חוקרים פרטיים כה נפוץ ופופולארי, עד שברשת האינטרנט ניתן למצוא אלפי דירוגים של סרטי בלשים. נראה כי כל בלוגר שיש לו חיבה לקולנוע מרגיש מחויב לפרסם לפחות פעם אחת את הדירוג הפרטי שלו לסרטי פרייבט-אי, הכינוי למקצוענים באנגלית.
הטובים ביותר – תרבות: 10 סרטי חוקרים פרטיים

המכנה המשותף הרחב ביותר בדירוגים הם הנץ ממלטה, צ'יינה-טאון ולפחות סרט אחד אודות שרלוק הולמס האגדי. שלושת אלה מייצגים את המאפיינים העיקריים של דמות החוקר הפרטי בהוליבוד – שנינות אקסצנטרית, מורכבות אפלה ובדידות.

באתר יו-טיוב תוכלו לצפות ללא תשלום במבחר עצום של סרטי חוקרים פרטיים מכל התקופות. לא כל הסרטים הקלאסיים ושוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים זמינים לצפייה חופשית ביו-טיוב, אך השפע גדול, ולמי שאוהב לגלות פנינים נשכחות או סרטים שלא הוערכו מספיק בזמנם, צפויה חוויית צפייה מהנה עם הרבה הרבה שעות של קולנוע איכותי.

ברשימת הצפייה המקושרת תוכלו למצוא לא פחות מ-217 סרטי חוקרים פרטיים מכל הזמנים:

עלילות בלשים בקולנוע: הסרט האפל

צור קשר

תפריט נגישות