חקירת שחיתות בכדורגל העולמי

ב-28 באוקטובר 2015 הוצגה לעולם רשימת המועמדים לתפקיד הנחשק של נשיא פיפ"א, התאחדות הכדורגל העולמית ואחד הגופים החזקים והעשירים בעולם. הבחירה תתקיים בציריך שוויצריה ב-16 בפברואר 2016. בין המועמדים גם נשיא אופ"א, ההתאחדות האירופית, מר מישל פלטיני, שמוצג כמועמד על תנאי בהודעה שפרסמה פיפ"א באינטרנט.

הסיבה לכך שמישל פלטיני, אחד מגדולי הכדורגלנים בהיסטוריה ורפורמטור חשוב בתולדות הכדורגל, מוצג כמועמד על תנאי היא היותו תחת חקירת שחיתות בינלאומית, שמטלטלת את מוסדות הכדורגל בעולם.

במאי 2015 נחשפה חקירה שהתנהלה עד אז באופן סמוי בנוגע לחשדות בדבר שוחד, הונאה והלבנת כספים בדרגים הבכירים של פיפ"א. למעשה מדובר במספר חקירות המתנהלות במקביל ע"י מדינות שונות ומקיפות עניינים של זכויות שידור בטורנירים, קידום אינטרסים של מדינות וכמובן מכירת ההצבעה על אירוח המונדיאלים.

חקירת השחיתות בכדורגל העולמי עושה כותרות חמות כבר מספר חודשים. אם תחפשו בגוגל על הביטוי 'FIFA corruption scandal' תקבלו לא פחות מ-4 מיליון תוצאות. קצת שיטוט יגלה לכם כי החקירה מקיפה חצי עולם. ממשלת שווייץ, לדוגמא, בודקת לא פחות מ-81 אירועי חשד להלבנת כספים הקשורים בבחירה של רוסיה וקטאר לאירוח שני המונדיאלים הבאים. בחקירות השונות מעורבות ממשלות וגם ארגוני חקירה כגון ה-FBI האמריקני, האינטרפול ושירותים חשאיים של המדינות המעורבות.

מדובר במהלך מורכב של חקירת שחיתות גלובלית בסדר גודל שהעולם ידע רק פעמים ספורות, אם בכלל. החקירה משלבת מעקבים סמויים, איתור מסמכים ותיעוד ושורה של אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. החקירה מעוררת עניין עצום בקרב מקצועני חקירה ברחבי העולם, שעוקבים בהשתאות אחרי המאמץ המקצועי האדיר שמושקע בחשיפת השחיתויות בכדורגל. כאמור, גם המדיה ורבים רבים מאוהדי הכדורגל בעולם ממוקדים באותה חקירת שחיתות שמאיימת להחריב את פיפ"א ואולי גם את הספורט הפופולרי ביותר בעולם.

כוכב הטלוויזיה ג'ון אוליבר, בריטי במוצאו, הקדיש לחקירה פרק בתוכניתו הפופולרית

בוויקיפדיה קיים ערך מפורט המאפשר מעקב קל ונוח אחרי התפתחות החקירה.

‹ שעשועי פוליגרף להמונים

‹ פרשת אשלי מדיסון: כישלון של אבטחת מידע

צור קשר

תפריט נגישות