20 חקירות פשעים שלא באו על פתרונן

חקירות פשעים הן מסע מורכב ולעתים ארוך. צוותי חקירה עושים את המסלול מגילוי הפשע עד לפתרון התעלומה באופן סדור עפ"י מתודולוגיות ותוך שימוש במגוון אמצעים. הכלים והטכנולוגיות שעומדות לרשות החוקרים משתכללים עם הזמן. רמזים ועקבות שבעבר היו חסרי תועלת מהווים היום מנוף למפנה ולפתרון.

אך ככל שהאמצעים מתקדמים, שיטות החקירה מתפתחות והחוקרים יודעים יותר ומנוסים יותר, עדיין יש חקירות פשעים שלא מגיעות לכדי גמר חקירה מוצלח. פשעים רנדומליים, זירות פשע שהושחתו עקב פגעי טבע, רמזים לא חד משמעיים ולפעמים גם קצת מזל עוזרים לפושעים לחמוק מזרועות החקירה.

המשך ביצוע של חקירות פשעים אשר מגיעות למבוי סתום תלוי בסדרי עדיפויות של כוחות החקירה – משטרה וגורמים אחרים בהתאם לחוקי כל מדינה – אם כי כאשר מדובר בחקירות של פשעים חמורים בדרך כלל יש נטייה להשאיר את התיק פתוח ולהקצות ולו מעט משאבים למיצוי כיווני חקירה חדשים מעת לעת ולמעקב אחרי רמזים ועקבות הקשורים בפשע ובחקירה.

מקרי פשע בלתי פתורים, במיוחד החמורים ביניהם ואלה שזכו לחשיפה ועניין ציבורי, מעסיקים לא רק את גורמי החקירה אלא גם את העיתונות, המדיה ואת תעשיית הבידור. לעתים הדברים מתערבבים.

צור קשר

תפריט נגישות