סיכוני סייבר, החזית החמה של הארגונים

אבטחת מידע אינה נושא חדש. למעשה, הצורך להגן על מידע מלווה את העולמות העסקיים כבר מאות בשנים, עוד לפני שידענו מה זה סייבר: היכלי ארכיון שמורים, חדרי אחסון מאובטחים, כספות ושאר אמצעים פיסיים שנועדו למנוע חשיפה של מידע למי שאינו מורשה ואובדן של ידע מתועד. באותם ימים הגישה למידע היתה חד-מימדית: מקום אחד, נתיב אחד, שער אחד. ואם כבר הגיע מאן-דהוא אל התוכן השמור, גניבתו חייבה מאמץ לוגיסטי רעשני והעתקתו התארכה לימים ושבועות.

היום, בעידן הדיגיטלי, המידע מאוחסן במרחב הסייבר על תשתיות וירטואליות, שהגישה אליהם אפשרית מכל מחשב בארגון ומכל טלפון של עובדי הארגון. לא נדרש מגע פיסי כדי לשים יד על תוכן, העברה של מידע מקצה העולם אל קצהו היא עניין של שניות, והעתקה של מידע אינה כרוכה במאמץ.

החשיפה לסיכונים גדולה פי כמה וכמה ממה שהעולם ידע עד כה והמניעה מורכבת לאין שיעור. קוראים לזה 'סייבר'. מהם סיכוני סייבר?

איך מתמודדים עם סיכוני סייבר?

כל ארגון מחויב לאסטרטגיה ברורה להתמודדות עם סיכוני סייבר. ככל שרגישות המידע גבוהה יותר הסיכונים גדולים יותר והפתרון הנדרש מורכב יותר. לא מדובר בפרויקט חד פעמי אלא במאמץ מניעה וסיכול יומיומי מתמשך. חלק חשוב בהערכות של ארגון לסיכוני סייבר תופס התכנון לעתיד, הניסיון לחזות את סיכוני העתיד במרחב הסייבר ולהיערך לקראתם מבעוד מועד.
ההערכות מקיפה את כל מערכות הארגון, דיגיטליות ופיסיות, ומבוססת על שיתוף פעולה בין גורמי הידע, הטכנולוגיה, האבטחה והניהול.

‹ טכנולוגיות חיזוי פשעים, מציאות עכשווית

‹ שעשועי פוליגרף להמונים

צור קשר

תפריט נגישות