איך להיות חוקר פרטי בישראל?

חוקר פרטי הוא מקצוע מאתגר, מרתק ומבוקש והדרישה לשירותי חקירות מסחריות ופרטיות עולה. בעולם העסקים גובר השימוש בשירותיהם של חוקרים פרטיים כתוצאה מההתפתחות של הכלכלה הגלובלית וטכנולוגיות המידע, שיוצרת צרכי חקירה חדשים. העלייה בתחום חקירות פרטיות היא תוצאה של זמינות פתרונות חדשניים גם במגזר האזרחי, המאפשרים ביצוע חקירות מורכבות במחירים הוגנים.

עולם החקירות האזרחיות מתחלק לשני תחומי פעילות עיקריים – חקירות מסחריות עבור חברות, מוסדות וארגונים וחקירות פרטיות. בשני סוגי החקירות מזמין החקירה הוא, במקרים רבים, משרד עורכי דין הזקוק למידע וראיות לצורך טיפול בלקוחותיו.
חוקר פרטי נדרש לכישורים מיוחדים, אך מעבר למיומנויות המעקב והחקירה הדרישות היום מחוקרים פרטיים הן לידע נרחב במגוון תחומים, למידה מהירה לעומק של נושאים חדשים, הבנה בתחומי דיגיטל ותשורת מידע, היכרות עם טכנולוגיות מתקדמות ועוד. הצלחה מקצועית כחוקר פרטי מבוסס היום במידה רבה על אופקים רחבים, השכלה ויכולת לשתף פעולה באופן איכותי עם מומחים ממגוון תחומים.

בישראל, כמו במדינות רבות, חוקר פרטי הוא מקצוע הנמצא תחת פיקוח. כדי לפעול ולהתפרנס כחוקר פרטי נדרש רישיון. האחריות על הסדר המקצוע וטיפול שוטף בענף החקירות הפרטיות נמצא בידי משרד המשפטים של ממשלת ישראל.
על מנת לקבל רישיון חוקר פרטי יש לעמוד בשורה של קריטריונים ותנאים. מסלול ההכשרה נמשך 3 שנים לקבלת רישיון חוקר ו-5 שני ותק כחוקר מורשה לקבלת רישיון משרד חקירות. את פירוט התנאים והדרישות להשתלבות בענף החקירות הפרטיות ניתן למצוא באתר משרד המשפטים.

החוקרים הפרטיים בישראל מאוגדים באמצעות לשכה מקצועית הפועלת הן מול הרגולטור לקידום האינטרסים המקצועיים של החוקרים הפרטיים בישראל, והן מול הקהילייה המקצועית ליישום סטנדרטים וכללי אתיקה.

צור קשר

תפריט נגישות